به گزارش فارس به نقل از بولتن نیوز روز سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ پرواز هواپیمایی قشم که فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد را به مقصد مسقط ترک کرده بود به علت ترکیدن دو لاستیک ارابه فرود اصلی سمت چپ در هنگام تیکآف مجبور شد به فرودگاه مشهد بازگردد.
این هواپیما برای سوزاندن سوخت در مخازن و کاهش وزن، سه ساعت و ۳۸ دقیقه در اطراف مشهد هلدینگ انجام داد.
در پی فرود اضطراری هواپیمای شرکت هواپیمایی قشم در فرودگاه مشهد که در روز ۷ تیر اتفاق افتاد، دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری در گزارش اولیه خود به ترکیدگی لاستیک شماره ۱ و ۲ این هواپیما به عنوان علت بروز این حادثه اعلام کرد.
سایر حوادث این شرکت هواپیمایی در دو هفته اخیر به شرح ذیل است:
۱٫ یک فروند RJ100 هواپیمایی قشم ایر که با شماره پرواز ۲۱۲۳ از شیراز عازم صحار در عمان بود، به علت نقص فنی پس از ۴۰ دقیقه پرواز و هلدینگ جهت کاهش سوخت به صورت ایمن به شیراز بازگشت.
۲٫ مدیرکل فرودگاه بینالمللی قشم از نقص فنی در پرواز شماره ۱۲۶۰ قشمایر از مبدا اصفهان به مقصد قشم و تاخیر هفت و نیم ساعته خبر داده بود.
۳٫ از سویی دیگرهواپیمای RJ100 هواپیمایی قشم ایر به رجیستر EP-FQX که از تبریز عازم شیراز بود برفراز ساوه با اعلام نقص فنی به فرودگاه مهرآباد دایورت کرد و به صورت ایمن فرود آمد.
۴٫ همچنین سه روز پیش نیز دیگر هواپیمای قشم به دلیل نقص فنی، زمانی که از تهران عازم قشم بود به مهرآباد بازگشت.
۵٫ در ادامه این روند، پنج روز پیش، هواپیمای ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ هواپیمایی قشم ایر به رجیستر EP-FQO که در حال تکسی در فرودگاه امام خمینی ره بود به دلیل نقص فنی در میانه تکسیوی متوقف شد.
از ابتدای انتصاب آقای حمزه ای به این سمت با به راه افتادن موج برکناری و اخراج نیروهای متخصص این شرکت به خصوص در واحد مهندسی و تعمیرات، صاحب نظران صنعت هواپیمایی شاهد افت شدید این شرکت به ویژه در حوزه عملیات پرواز و تعمیر و نگهداری هواپیماها بوده اند.
بر طبق گزارشات واصله تاکنون بیش از ۵۰ نفر از کارشناسان و متخصصان این شرکت بدون ذکر دلایل مشخص تعدیل شده و با ایشان تصفیه حساب صورت گرفته است.
صمنا عملکرد این شرکت در برنامه ریزی و مقاصد پروازی بدون توجه به وضعیت ناوگان هوایی آن به شدت مورد سوال است.
ناوگان این شرکت وضعیت خوبی نداشته و پخش فیلمی از وضعیت صندلی های هواپیمای ایرباس ۳۰۰ این شرکت در یکی از شبکه های ماهواره ای موجب ضعف صنعت هواپیمایی کشور گشته است.
با توجه به وضعیت فعلی این شرکت دخالت هرچه سریع تر دولت آیت الله رییسی شامل متولیان صنعت هواپیمایی و وزارت راه و ترابری و نیز مجلس شورای اسلامی به موضوع این شرکت هواپیمایی جهت حفاظت از جان و مال مسافرین هوایی و حقوق مصرف کنندگان الزامی به نظر می رسد.
انتهای پیام/
شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید